لیزر موهای زائد بدن

مزایای لیزر موهای زائد


  • موثر: در مقایسه با روش‌های دیگر، لیزر از بین بردن موهای زائد پس از سه تا پنج جلسه درمان موها را تا ۹۰ درصد به طور دائم کاهش می‌دهد.
  • دقیق: تکنولوژی لیزر امروزی موهای تیره و زبر را مورد هدف قرار داده و ناحیه اطراف آن را سالم نگه می‌دارد.
  • سریع: هر پالس لیزر تنها کسری از ثانیه طول می‌کشد و می‌تواند بسیاری از موها را در یک زمان تحت درمان قرار دهد. صورت و دیگر نواحی کوچک می‌توانند تنها در کمتر از یک دقیقه تحت درمان قرار گیرند. پاها و سایر نواحی بزرگ‌تر نیز تا یک ساعت بطول می‌انجامند.
  • قابل پیش بینی: بیشتر افراد به طور متوسط در سه تا هفت جلسه به رفع دائمی موها دست پیدا می‌کنند.
  • ملایم: لیزر برداشتن موهای غیر تهاجمی بوده و نیازی به دوره بهبودی ندارد.

آیا لیزر موهای زائد دائمی است؟


بله. از آنجا که موهای بدن به صورت مرحله به مرحله رشد می‌کنند، درمان‌های متعدد در فواصل مشخص توصیه می شود به طوری که تقریبا تمام فولیکول‌های مو می‌تواند در زمان رشد فعال تحت درمان قرار گیرند. هنگامی که یک فولیکول فعال مو با حرارت لیزر از بین می‌رود، موها نمی‌توانند مجدداً رشد کنند و موهای باقی مانده می‌ریزند. با هر جلسه درمان، تعداد فولیکول‌هایی که در حال رشد مو هستند بطور دائم کاهش می‌یابند.

با اینکه لیزر موهای زائد دائمی است، میلیون‌ها فولیکول در بدن وجود دارند که به طور بالقوه می‌توانند باعث رشد مو شوند. در ابتدا انتظار غیر فعال شدن تمام فولیکول‌ها کاملاً واقع بینانه نیست، با این حال از آنجا که موهای باقی مانده بعد از درمان بسیار نازک و کمرنگ هستند، احتمالاً متوجه آنها نخواهید شد. از طرفی، تمام فولیکول‌های مو در بدن فعال نیستند، و با افزایش سن فولیکول‌هایی که نهفته یا غیر فعال بوده‌اند ممکن است بعداً به علت تغییرات فیزیولوژیکی داخلی، مانند عدم تعادل هورمونی، بارداری، یائسگی، بیماری یا داروها فعال شوند. اگر پس از اتمام جلسات ابتدایی درمان متوجه چند موی جدید شدید، ممکن است نیاز به جلسات اضافه‌ای باشد.

لیزر چگونه می‌تواند موهای زائد را به طور دائم از بین ببرد؟


lasermoozaedddd

در لیزردرمانی از پرتوهای لیزر با حرارت بالا به عنوان یک شکل خفیف تابش استفاده می‌شود. در طول فرایند درمان، این پرتوهای لیزر فولیکول‌های مو را حرارت داده و به آنها آسیب می‌رسانند. فولیکول‌های مو درست در زیر پوست قرار دارند. آنها مسئول تولید تارهای جدید مو هستند. در صورتی که فولیکول موها از بین بروند، تولید مو بطور موفقت غیرفعال می‌شود.

در مقابل، استفاده از موچین، تیغ کشیدن و اپیلاسیون همگی موهای بالای سطح پوست را از بین می‌برند. این روش‌ها فولیکول‌های تولید کننده‌ی مو را هدف قرار نمی‌دهند. نواحی زیر برای لیزر مو مناسب هستند:

  • زیر بغل
  • سینه
  • کمر
  • شانه‌ها
  • گردن
  • خط بیکینی
  • صورت (به غیر از ناحیه دور چشم)

این شکل از بین بردن مو برای موهای تیره‌تر و روی پوست روشن بهتر کار می‌کند. به این دلیل که لیزر ملانین مو (رنگ) را هدف قرار می‌دهد. حتی اگر برخی از موها از بین نرفته باشند، روشن بودن رنگ آنها می‌تواند ظاهر مو بر روی پوست را کاهش دهد. برخی از موها ممکن است ظرف چند روز بعد از اولین جلسه‌ درمان بریزند.

به طور کلی، لیزر موها یک فرایند نسبتاً سریع است. نواحی کوچکتر مانند لب بالا، می‌تواند تنها چند دقیقه طول بکشد. نواحی بزرگتر برای حذف موهای زائد، مانند کمر یا سینه، ممکن است یک ساعت یا بیشتر طول بکشد.

با وجود میزان موفقیت بالای لیزر موهای زائد، فولیکول‌های مو در نهایت بهبود پیدا می‌کنند. این امر منجر به تولید موی جدید می‌شود. برای اطمینان از دستیابی به بهترین نتایج ممکن، نیاز به انجام جلسات درمانی متعدد خواهید داشت.

چرا نیاز به جلسات اضافه است؟


جلسات درمانی متعاقب برای نتیجه‌گیری بهتر از لیزر مو لازم است. تعداد دقیق جلسات لیزر برای هر فردی متفاوت است. بیشتر مردم بین چهار تا شش جلسه لیزر درمانی نیاز دارند. همچنین باید به هر جلسه ۶ هفته فاصله باشد، این بدین معنی است که چرخه درمان کامل می‌تواند تا نه ماه طول بکشد.

پس از هر جلسه احتمالاً متوجه کمتر شدن موهایتان می‌شوید. موهایی که باقی می‌مانند یا دوباره در می‌آیند، بافت نازک‌تر و رنگ روشن‌تری دارند. تخمین زده می‌شود که تعداد موها پس از جلسه ابتدایی ۱۰ تا ۲۵ درصد کاهش پیدا می‌کند. میزان کاهش پس از آن افزایش خواهد یافت، اما می‌تواند متغیر باشد.

علاوه بر این، برای دستیابی به بهترین نتایج به احتمال زیاد گاهی اوقات نیاز به جلسات نگهداری خواهید داشت. این جلسات می‌توانند باعث اطمینان از عدم رشد مجدد موها شوند. بسته به نیازهای فردی، ممکن است یک یا دو بار در سال پس از اتمام دوره‌ی اولیه درمان با لیزر نیاز به جلسات نگهداری باشد.

جدول زمانی برای هر جلسه همانند جلسات درمان اولیه لیزر موهای زائد است. به طور کلی، زمان‌بندی بستگی به ناحیه تحت درمان دارد. اگر درمان بر روی نواحی کوچکی انجام شود، در این صورت مدت زمان آن کوتاه‌تر خواهد بود.

متغیرهای درمان


رنگ مو، رنگ پوست، و میزان تحمل بیمار در برابر لیزر، همگی می‌توانند بر درمان اثر بگذارند. در شرایط مطلوب، هر جلسه درمان باعث حذف دائم بین ۱۵تا ۳۰ درصد از فولیکول‌های مو می‌شود. به همین دلیل است که این فرایند به ۵ تا ۶ جلسه درمان جهت دستیابی به کامل‌ترین نتایج مورد انتظار بیمار نیاز دارد.

چه زمانی نتایج آشکار می‌شوند؟


تقریبا دو هفته پس از درمان شاهد ریختن برخی از فولیکول‌های مو خواهید بود. موها از فولیکول‌هایی که مورد هدف قرار گرفته‌اند جدا شده و در طول درمان از بین می‌روند. با این حال، به خاطر داشته باشید که موها مرحله به مرحله رشد می‌کنند و نتایج تدریجی و تجمعی هستند. رشد مو بعد از هر درمان باید تا چند درجه کاهش یابد. هنگامی که موها در بین جلسات درمانی رشد می‌کند، معمولاً کمتر، نازک‌تر، روشن‌تر و با رشد کندتری خواهند بود. میزان حذف موها پس از هر درمان بستگی به رنگ و ضخامت مو، رنگ پوست و ناحیه تحت درمان دارد. برخی از افراد حتی پس از اولین درمان متوجه نتایج شده‌اند، اما به طور کلی، نتایج چشمگیر پس از ۳ یا ۴ جلسه قابل مشاهده هستند.