سوراخ کردن گوش

سوراخ کردن گوش کودکتان را به پزشک بسپاریدعزیزان می توانید به کلینیک زیبایی دکتر طامه مراجعه کنید تا با استفاده از لوازم استریل و بهداشتی این کار انجام شود.

سوراخ کردن گوش

سوراخ کردن گوش بچه
رسمی است که از قدیم بوده و هنوز هم هست؛ این روزها فقط شکل و شمایلش عوض شده، ولی هنوز هم طرفداران زیادی دارد.پیشنهاد ما به شما این است که
روش قدیمی را کنار بگذارید،می گویند گوش این همه نوزاد را سوراخ کرده و هیچ مشکلی پیش نیامده، به همین دلیل هم فکر می کنند هنوز می تواند به کارش ادامه دهد. در صورتی که متخصصان هشدار می دهند و می گویند سوراخ کردن گوش کودکان در خانه عوارض و خطرات بیشتری دارد و می تواند مشکلات متعددی را برایشان ایجاد کند.
نکاتی بسیار مهم هنگام استفاده از گوشواره

۱) قبل از اقدام به سوراخ کردن گوش با پزشک مشورت کنید تا از نظر سلامت عمومی بدن مشکلی وجود نداشته باشد.

 ۲)  محل سوراخ شده را با یک حوله گرم و مرطوب کمپرس کنید و در صورت نیاز از یک پماد آنتی بیوتیک استفاده کنید.

 ۳) از گوشواره های سنگین به مدت طولانی استفاده نکنید، زیرا این گوشواره ها ممکن است سوراخ گوش را گشاد و حتی پاره کنند و نرمه گوشه را به دو قسمت تقسیم کنند.

 ۴) اگر پشت (گل میخ) گوشواره شما بلند است یا گوشواره شما قسمت نوک تیزی دارد که در هنگام خواب شما را اذیت می کند، باید گوشواره خود را هنگام خواب خارج کنید، زیرا این نواحی نوک تیز ممکن است زخم های فشاری یا آزردگی های پوست قسمت پشتی لاله گوش را ایجاد کنند.

 ۵) اگر کودک کم سن و سال شما گوشواره دارد، مراقب باشید که قفل گوشواره اش محکم باشد و کودک نتواند خودش آن را باز و بسته کند.

 ۶) هنگام انجام ورزش های پُر برخورد بهتر است گوشواره ها از گوش خارج شوند، زیرا احتمال پارگی گوش در اثر کشیده شدن گوشواره ها به هنگام ضربه وجود دارد.

 ۷) یکی از عوارض شایع استفاده از گوشواره ها، حساسیت پوستی به فلزهایی است که گوشواره از آن ساخته شده است. این حساسیت ها به صورت خارش، قرمزی و التهاب دیده می شود. می توانید دنبال زیورآلاتی بگردید که روی آن ها برچسب “بدون نیکل” یا “ضدحساسیت” خورده باشد، یا این که زیورآلاتی از جنس استیل ضدزنگ یا طلای سفید یا طلای زرد بخرید.

سوراخ کردن گوش

۸) پاره شدن نرمه گوش سوراخ شده در اثر ضربه یکی از عوارض شایع است. ممکن است در اثر تصادف رانندگی، افتادن، نزاع ورزش های پُربرخورد و یا کشیده شدن یک گوشواره به صورت تصادفی نرمه گوش پاره شود. اگر چنین اتفاقی افتاد، ظرف حداکثر ۲۴ ساعت به پزشک مراجعه کنید. پزشک این ناحیه را بخیه می زند و محل پاره شده معمولا در مدت سه ماه ترمیم می شود. بعد از این زمان می توان نرمه گوش را مجددا سوراخ کرد.