تفاوت بوتاکس و مزوبوتاکس چیست؟

بوتاکس

برای افرادی مناسب است که در ناحیه دور چشم و پیشانی چین و چروک وجود دارد. بعد از تزریق بوتاکس عضلات ناحیه تزریق شده تا مدت مشخصی شل می شود و باعث می شود که چین و چروک در آن ناحیه از بین برود.

مزوبوتاکس

مزوبوتاکس چیست؟ تزریق بوتاکس در مقادیر کوچک وبه تعداد زیاد داخل پوست با این تفاوت نسبت به بوتاکس که عضلات صورت شل نمی شود و بعد از تزریق ، حالت طبیعی چهره حفظ می شود. کاربرد مزوبوتاکس محدود به پیشانی و خطوط پنجه کلاغی دور چشم نیست و کارایی بسیاری زیادی در صورت دارد و در بیشتر قسمتهای صورت می توان جوانسازی انجام داد و مهم تر از همه اینکه  به راحتی می توانید عضلات صورت خود را حرکت دهید.

روش تزریق مزوبوتاکس چیست؟

تکنیک تزریق مزوبوتاکس بسیار مهم است هرچه نقاط تزریق دقیق‌تر باشد، دوز بوتاکس کمتری مورد نیاز است. این تزریق‌های کوچک و هدفمند، برای بیمار یک ظاهر طبیعی به ارمغان می‌آورند و نتیجه درمانی بهتری حاصل می شود.

 در مقایسه با ۵ تا ۲۰ تزریق عمیق بوتاکس ، در مزوبوتاکس ۵۰ تا ۱۰۰ تزریق کوچک در پوست صورت انجام می شود. ممکن است این تزریق‌ها ناراحت کننده باشند؛ به عبارت دیگر احساس گزش بیشتری را روی پوست خود احساس خواهید کرد. به همین علت بهتر است ، قبل از درمان از کرم بی‌حس کننده استفاده شود.

مزوبوتاکس روشی موثر برای کاهش چین و چروک

مزوبوتاکس یکی از روش های مؤثر و کمتر تهاجمی برای کاهش چین و چروک پوست ، منافذباز ، ترشح چربی و تعریق پوست صورت  است که امروزه فراگیر شده است. اگر به دنبال فلج شدن عضله از طریق بوتاکس نیستید، مزوبوتاکس روش جایگزین مناسبی است. در کلینیک دکتر طامه تزریق مزوبوتاکس به عنوان یکی از روش های جوانسازی برای افرادی که از آن سود می برند ، انجام می شود.

عوارض جانبی مزوبوتاکس

مزو بوتاکس بی خطر است ، اما اگر به مواد تشکیل دهنده تزریق حساسیت داشته باشید خطر واکنش وجود دارد.

علائم واکنش آلرژیک عبارتند از:

  • تورم
  • کهیر
  • خارش

داشتن قرمزی خفیف بعد از عمل طبیعی است. قرمزی موقتی است و معمولاً ظرف یک ساعت بهبود می یابد. در صورت ادامه قرمزی ، کبودی یا تورم پس از درمان ، پزشک را در جریان بگذارید