کویتیشن چیست؟

یکی از روش هایی که برای لاغری موضعی استفاده می شود کویتیشن می باشد. در این روش با استفاده از امواج فراصوت چربی های موضعی را از بین می برند. در این روش می توان انتخاب کرد که امواج فراصوت چربی های کدام یک از اندام ها را از بین ببرند. همچنین در این روش امواج تنها به سلول های چربی آسیب وارد می کنند و سلول های سایر بافت ها در امان هستند. بعد از از بین بردن چربی ها آن ها از طریق کبد از بدن دفع می شوند.

روش کار این نوع لاغری موضعی به اینگونه می باشند که با لرزش های متناوب به چربی ها فشار وارد می شود و می ترکند. مواد درون این سلول ها به صورت تری گلیسیرید تخلیه می شود و به مایع میان بافتی می رود و به گلیسرول و اسید چرب تجزیه می شود. گلیسرول به گردش خون می رود و به عنوان منبع تغذیه از آن استفاده می کنند و اسید چرب هم به کبد می رود تا دفع شود. با از بین رفتن این سلول های چربی فضای مورد نیاز برای ذخیره چربی کاهش می یابد.

کویتیشن چه کاربردهایی دارد؟

دکترپوست - دکترپوست و مو - دکتر زیبایی - بهترین دکتر پوست - بهترین دکتر پوست در ایران

دکترپوست – دکترپوست و مو – دکتر زیبایی – بهترین دکتر پوست – بهترین دکتر پوست در ایران

  • از کویتیشن برای کم کردن سلولیت ها استفاده می کنند ؛
  • برای پیکرتراشی و زیبا کردن اندام کاربرد دارد ؛
  • از بین بردن چربی های موضعی و سطحی ؛
  • پوست را سفت می کند و قابلی ارتجاعی آن را افزایش می دهد ؛
  • کاهش سایز دور کمر، شکم و باسن.

از کویتیشن برای چه اندام هایی استفاده می شود؟

برای از بین بردن چربی در نواحی که چربی آن ها با ورزش و رژیم غذایی از بین نمی رود می توان از کویتیشن استفاده کرد. این نواحی عبارتند از شکم، پهلو، ران، باسن، غبغب، گونه‌ها، بازوها، کمر، پشت بدن، زانوها، مچ پاها. همچنین برای کوچک کردن سینه مردان نیز می توان از این روش استفاده کرد.

نتایج کاهش سایز با کویتیشن ماندگاری زیادی دارد و سریع نتیجه می دهد. بعد از گذشت تنها یک جلسه می توان دو تا ده سایز کم کرد. نتیجه گیری از این روش به موارد متعددی بستگی دارد. مانند ساختار بافتی، ناحیه ای که تحت درمان قرار گرفته است، سن، متابولیسم بدن فرد، داروهایی که بیمار مصرف می کند و تغییرات هورمونی او. برای حفظ نتیجه حاصل از کویتیشن به ورزش و رعایت رژیم غذایی بستگی دارد.