لفتینگ و جوانسازی,بهترین دکتر پوست و مو رد تهران ,بهترین پزشک پوست و مو در تهران,بهترین متخصص پوست و مو در تهران,از بین بردن دائمی موهای زائد بدن,تزریق ژل و بوتاکس

چه عواملی باعث می شوند چین و چروک ها در پوست پیدا شوند:

یکی از موضوعاتی که باعث رنجش افراد می شود به ویژه با افزایش سن، چین و چروک هایی می باشد که در پوست به ویژه پوست صورت پدیدار می شوند. راه های گوناگونی برای رفع چین و چروک ها وجود دارد. اما ابتدا به علت بروز آن ها می پردازیم.

  • افزایش سن : با افزایش سن انعطاف پذیری پوست کم می شود، لایه چربی پوست تحلیل می رود و روغن های طبیعی پوست تولید نمی شوند. این عوامل باعث می شوند که در پوست چین و چروک مشاهده شود.
  • تابش نور ماوراء بنفش به پوست : تابش این اشعه باعث می شود روند پیری سریع تر پیش برود و کلاژن و الاستین پوست از بین برود.
  • استعمال دخانیات : روند پیری را تسریع می بخشد.
  • تکرار بعضی حرکات صورت : بعضی از حرکات صورت مانند لبخند یا شکلک درآوردن به مرور زمان که تکرار شوند باعث می شود چین و چروک هایی در پوست ظاهر شوند.

رفع چین و چروک های پوست با دارو درمانی:

لفتینگ و جوانسازی,بهترین دکتر پوست و مو رد تهران ,بهترین پزشک پوست و مو در تهران,بهترین متخصص پوست و مو در تهران,از بین بردن دائمی موهای زائد بدن,تزریق ژل و بوتاکس

  • استفاده از رتینوئیدهای موضعی:

یکی از از راه هایی که برای رفع چین و چروک پوست بدون جراحی پیشنهاد می شود استفاده از داروهای رتینوئیدی می باشد که از مشتقات ویتامین A هستند. مانند ترتینوئین و تازاروتن. این داروها را باید به صورت موضعی روی پوست استفاده کرد که باعث می شوند چین و چروک های پوست از بین بروند و لک های پوستی را هم از بین می برند.

یکی از معایبی که این داروها می توانند داشته باشند این است که باعث سوختگی می شوند. برای جلوگیری از این عارضه زمانی که از این داروها استفاده کرده اید از ضد آفتاب های مرغوب استفاده کنید و لباس هایی بپوشید که از برخورد نور خورشید به پوست شما ممانعت کند.

  • استفاده از کرم های ضد چین و چروک:

در کرم هایی که برای رفع چین و چروک پوست مناسب هستند اجزاء فعالی مانند ویتامین A، آنتی اکسیدان ها و گروهی از چربی ها استفاده شده است. این گروه های فعال خاصیت از بین بردن چین و چروک را به این کرم ها می بخشند. اما باید توجه کرد که اگر این کرم ها اثربخش باشند مدت اثر بخشی آن ها کوتاه می باشد. زیرا میزان ماده موثری که در این کرم ها استفاده می شود کم است.