لیزر موهای زائد چگونه انجام می شود؟

امروزه لیزر موهای زائد طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. با لیزر موهای اضافی بدن از دردسرهایی که قبلا برای از بین بردن آن ها داشته اید رهایی پیدا می کنید و دیگر نیازی به سالن های اپیلاسیون و انواع  روش های از بین بردن موهای زائد ندارید.

روش انجام لیزر موهای زائد به این صورت می باشد که دستگاه لیزر به تمام چیزهای تیره اشعه می تاباند و به این صورت اشعه آن به موهای تیره برخورد می کند و آن ها را می سوزاند. همزمان می تواند فولیکول های مو را هم از بین ببرد. موهای بدن چرخه رشد و استراحت دارند. بیش تر اوقات در چرخه استراحت قرار دارند و زمانی که در این چرخه باشند لیزر روی آن ها اثری ندارد. به همین دلیل لیزر را در چند جلسه و با فاصله های مشخص انجام می دهند تا همه فولیکول های مو را از بین ببرند.

آیا می توان در دوران بارداری و شیردهی لیزر موهای زائد انجام داد؟

drrr

تاکنون نتایج قطعی از تحقیقات حاصل نشده است که منی بر آسیب رساندن لیزر موهای زائد بر جنین باشد و ممنوعیتی ندارد. اما بهتر است تمام عمل های غیرضروری را در دوران بارداری و شیردهی کنسل کنید. همچنین تغییرات هورمونی در دوران بارداری باعث می شود که موهای زائد افزایش پیدا کنند و یا ضخیم تر شوند. با توجه به این نکات بهترین زمان برای لیزر موهای زائد در زنان باردار و شیرده ماه های اخر شیردهی می باشد.

لیزر موهای زائد با وجود مشکلات هورمونی امکان پذیر می باشد؟

گاهی اوقات مشکلات هورمونی که در بدن وجود دارد باعث رویش موهای ضخیم و زیاد در نقاط مختلف بدن می شود. این موها بیش تر در نقاطی مانند چانه، شکم، بین سینه ها و بناگوش می باشند. در صورت وجود مشکلات هورمونی ابتدا باید به درمان آن ها پرداخت و بعد اقدام به لیزر موهای زائد کرد. دلایل دیگری هم برای رشد موهای زائد وجود دارد که عبارتند از :

  • سندرم تخمدان پلی کیستیک؛
  • بیماری های کلیوی؛
  • افزایش هورمون تستوسترون بعد از یائسگی؛

مصرف برخی از داروها مانند کورتیزون خوراکی، فنی توئین و ماینوکسیدیل