میکرونیدلینگ چیست؟

یکی از جدیدترین روش هایی که برای از بین بردن جای جوش و اسکار های پوستی استفاده می کنند میکرونیدلینگ می باشد. میکرونیدلینگ یک روش غیرتهاجمی برای جوان سازی پوست می باشد که تحقیقات نشان می دهد در سال های دور به روش سنتی و با استفاده از موادی مانند سنگ مرمر به هدف جوان سازی پوست کاربرد داشته است.

میکرونیدلینگ چگونه انجام می شود ؟

برای انجام میکرونیدلینگ از یک دستگاه با سوزن های کوچک استفاده می کنند و با وارد کردن مقدار فشار روی پوست سوراخ های کوچکی را برای وارد کردن مواد و سرم مخصوص ایجاد می کند. سرمی که استفاده می شود معمولا از جنس ویتامین c و اسید هیالورونیک می باشد که کلاژن سازی پوست را تحریک می کند. عمق سوراخ هایی که ایجاد می کنند بستگی به جراحات پوستی دارد و تشخیص آن بر عهده پزشک است. روش انجام میکرونیدلینگ را به طور کلی به دو دسته تقسیم می کنند :

  1. دستی :

در این روش از دستگاه درمارولر استفاده می کنند که یک یر غلتکی با سوزن هایی از جنس تیتانیوم دارد و با استفاده از آن می توان سوراخ هایی با عمق مشخص ایجاد کرد.

  1. با استفاده از دستگاه :

این روش با استفاده از یک دستگاه انجام می شود که می توان سرعت آن را تنظیم کرد. با این روش می توان تعداد منافذ بیش تری را نسبت به روش دستی ایجاد کرد.

۰a-10

میکرونیدلینگ چه کاربردهایی دارد ؟

  • از بین بردن چین و چروک های پوست و جوانسازی : یکی از اصلی ترین کاربرد های میکرونیدلینگ می باشد. با افزایش سن کلاژن سازی پوست کم می شود که این روش باعث می شود کلاژن و الاستین پوست افزایش پیدا کند؛
  • از بین بردن اسکارهای پوستی مانند جای جوش و جای زخم : با این روش زخم هایی روی پوست ایجاد می شوند که زمانی که می خواهند ترمیم شوند باعث می شود جای زخم های قدیمی هم از بین بروند؛
  • کاهش ترک هایی که در اثر بارداری و چاقی یا لاغری روی پوست تشکیل شده اند : در طی گذشت زمان خاصیت ارتجاعی پوست کاهش پیدا می کنند و عواملی مانند بارداری، چاقی و لاغری هم باعث می شوند فشار بیش تری به پوست وارد شود و نتیجه آن بروز ترک هایی در نواحی مانند ران و شکم می شود. میکرونیدلینگ تا حد زیادی می تواند آن ترک ها را کاهش دهد.