پیکرتراشی چیست؟

بسیاری از افراد از تجمع چربی در نقاط مختلف بدن خود رنج می برند اما نمی توانند آن ها را با چربی یا رژیم غذایی از بین ببرند. بهترین گزینه برای این دسته از افراد پیکرتراشی می باشد که مجموعه ای از روش های تهاجمی و غیرتهاجمی در جهت از بین بردن چربی های اضافه بدن می باشد. در این جراحی چربی های اضافه و بافت های اضافی شکم، پهلو و سایر نقاطی را که چربی گرفته است را از بین می برند و حذف می کنند. همچنین با این روش پوست و ماهیچه دیواره شکم را سفت می کنند.

معرفی انواع پیکرتراشی:

هدف اصلی که عمل پیکرتراشی دنبال می کند از بین بردن چربی ها و کاهش وزن است که به دنبال آن بدن نیز فرم دهی می شود و شکل زیبا و مناسبی به خود می گیرد. پیکرتراشی را با روش های گوناگونی انجام می دهند از جمله روش های ساکشن، لیپوساکشن، لیپوماتیک، لیپولیز و بادی جکت.

پیکرتراشی با روش لیپوساکشن:

nemonekar.2

یکی از روش های پیکرتراشی که قدمت طولانی دارد روش لیپوساکشن می باشد. در لیپوساکشن برش های کوچکی را روی پوست ایجاد می کنند و دستگاه را از این طریق وارد بدن می کنند تا چربی ها را به صورت مکش از بدن خارج کند.

پیکرتراشی با روش لیپوماتیک:

یکی از پیشرفته ترین روش های پیکرتراشی لیپوماتیک می باشد. طی این عمل با استفاده از ارتعاشاتی که نوسانات یکسانی دارند باف چربی را از بافت های اطراف آن جدا می کنند. سپس به وسیله ساکشن چربی ها را از بدن خارج می کنند. باید به این نکته توجه کنید اگر از اضافه وزن رنج می برید و توده چربی زیادی دارید لیپوماتیک نمی تواند گزینه خوبی برای شما باشد. زیرا این روش برای کاهش وزن کارایی ندارد و تنها باعث می شود فرد کاهش سایز پیدا کند.

لیپوماتیک جدیدترین روشی است که برای پیکرتراشی و حذف چربی های مناطقی مانند پهلو، بازو، شکم و کمر استفاده می شود و مراحل آن به شرح زیر می باشد.

  1. انجام معاینات و عکسبرداری های اولیه؛
  2. محل هایی که می خواهند تحت عمل لیپوماتیک قرار بگیرند باید علامت گذاری شوند؛
  3. ایجاد برش در قسمت هایی که علامت گذاری شده اند؛
  4. اعمال ارتعاشات به بافت چربی؛
  5. خارج کردن سلول های چربی؛
  6. بخیه و پانسمان محلی که جراحی صورت گرفته است؛

بعد از انجام این عمل ممکن است هفت تا ده روز درد داشته باشید. همچنین برای جلوگیری از بروز عفونت به مدت سه تا چهار هفته مرتب پانسمان خود را تعویض و ضدعفونی کنید.