رفع لکه های پوستی با استفاده از درم ابریژن:

یکی از روش هایی که برای رفع لکه های پوستی استفاده می شود روش درم ابریژن است که در این روش لایه سطحی پوست را از بین می برند و آن را وادار به بازسازی و پوست و کلاژن سازی می کنند. پوست جدید که به وجود می آید لکه هایی کم رنگ تر دارد. برای نتیجه گیری کامل از این روش لازم است طی چند جلسه انجام شود. به دو روش درم ابریژن را انجام می دهند یکی با استفاده از دستگاه و دیگری دستی. در زمان انجام این روش حسی مانند ماساژ دادن خواهید داشت و احساس درد نمی کنید و تنها کمی حس گرما دارید. برای انجام هر جلسه درم ابریژن به یک ساعت زمان نیاز می باشد. این روش عوارض خاصی ندارد و بعد از آن تنها مواردی مانند تورم، التهاب و قرمزی جزیی را مشاهده خواهید کرد که زود از بین می روند.

رفع لکه های پوستی با لایه برداری پوستی:

۸۷۴۶۶۴۳_۴۱۰

یکی از راه هایی که برای رفع لکه های پوستی استفاده می شود لایه برداری با مواد شیمیایی است. در این روش یک ماده شیمیایی را روی پوست قرار می دهند تا لایه سطحی پوست را از بین ببرد و لایه جدید به وجود بیاید و کلاژن سازی تحریک شود. زمانی از این روش استفاده می شود که روش های سطحی دیگر نتوانسته باشند لک ها را از بین ببرند. جنس این لایه بردارها اسیدی می باشد و سه گروه دارد؛ سطحی، متوسط و عمیق. لایه بردار سطحی از موادی مانند آلفا هیدروکسی، اسید گلیکولیک و اسید لاکتیک تشکیل شده است و برای از بین بردن لک های تیره پوست بسیار موثر است.

چگونه لک صورت را تشخیص دهیم؟

تشخیص لکه های پوستی بر عهده پزشک ها می باشد. پزشک معاینه پوستی انجام می دهد و تاریخچه بیمار را می پرسد و با کنار هم قرار دادن این اطلاعات علت بروز لک را عنوان می کند. همچنین در معاینه برای تشخیص بهتر لک ها می تواند از چراغ وود استفاده کند. گاهی برای اطمینان از اینکه علت لک خطرناک نمی باشد پزشک برای بیمار یک سری آزمایش ها را تجویز می کند.