درمان تیرگی دورچشم با PRP

تیرگی دورچشم و چروک پلک یکی از مشکلاتی است که باعث می‌شود بسیاری از خانم‌ها و آقایان به کلینیک پوست و زیبایی دکتر طامه مراجعه کنند.

خیلی‌ها چشم‌های زیبا را یکی از شاخص‌های مهم زیبایی چهره می‌دانند.لایه هایی از چربی و عضلات، اطراف چشم را در بر گرفته اند. کار عضلات، نگهداری چربی های اطراف پلک های بالا و پائین، در جای اصلی خود است. هنگامی که پیرمی شویم، پوست و عضلات حالت کشسانی خود را از دست می دهدکه این امر باعث شل شدن و افتادگی پوست اطراف چشم ها میشود. سیاهی اطراف چشم ها می تواند به چند دلیل ایجاد شود:

۱- وراثت یکی از عوامل پیدایش سیاهی اطراف چشم به شمار می رود که در پوست های روشن بیشترمشاهده می شود.

۲-  کم خوابی و بد خوابی نیز یکی دیگر از دلایل پدیدار شدن عروق خونی در زیر چشم ها می باشد.

۳-همچنین قرار گرفتن در معرض نور خورشید، باعث پیدایش لک ها و چروک های زود رس شده و سیاهی اطراف چشم را نیز به دنبال دارد.

۴-افزایش سن یکی دیگر ازعواملی است که باعث نازک شدن لایه های چربی اطراف چشم می شود، این امر سبب پیدایش فرورفتگی زیر چشم ها می گردد.

۵-کسانی که کاهش وزن داشته اند نیز دچار این عارضه می شوند.

PRP در رفع تیرگی دورچشم

PRP در رفع تیرگی دورچشم

در این روش درمانی با استفاده از اجزای خون به نام پلاکت ها که حاوی فاکتورهای رشد ی هستند، سلول های بدن فعال و نوسازی می گردند.این فاکتورهای رشد، زمانی که در بدن تولید می شوند، باعث ساخته شدن سلولهای جدید در جهت جوان سازی پوست می شوند.با این حال ، هر کسی نمی تواند از این نوع درمان بهره مند شود. بیماران مبتلا به برخی بیماریهای پوستی مثل لوپوس، پورفیری و یا آلرژینمی توانند از این روش درمانی استفاده کنند. همچنین بیماران مبتلا به سرطان ، شیمی درمانی ، اختلالات متابولیک و سیستمیک شدید، وعملکرد غیر طبیعی پلاکت ها ( یعنی اختلالات خونی ) نمی تواند تحت درمان با پی آر پی قرار گیرند.کل فرآیند در حدود ۴۵ دقیقه تا یک ساعت طول می کشد  و می تواند در مطب انجام گردد.نتایج معمولا در عرض ۳ هفته قابل مشاهده و به تدریج با گذشت زمان بیشتر مشهود خواهد بود. اگر بیمار مسن و چین و چروک ها در مراحل پیشرفته باشد، حداقل بهبود دیده می شود. همچنین نتایج به دست آمده به طور کلی  در بیمارانی که سوء مصرف الکل و تنباکو دارند خوب نیست.این روش ساده و راحت است و باعث  حداقل ناراحتی می شود. تورم و قرمزی در ۱۲ تا ۲۴ ساعت اول قابل مشاهده است. در برخی از افرادممکن است مختصری کبودی هم وجود داشته باشد.در موارد بسیار بسیار نادر ممکن است عفونت موضعی پوست مشاهده گردد که می توان آن را با آنتی بیوتیک و یا کمپرس سرد درمان نمود.  

ده  راهکار برای کاهش و بهبود تیرگی دور چشم

۱ –  حتما از منافع  PRP   استفاده کنید .

۲ – عینک بزنید. در افرادی که از عینک استفاده می‌کنند، این تیرگی کمتر به نظر می‌آید.

۳ –  به قدر کافی بخوابید. لازم است بدانید که دومین علت شایع کبودی زیر چشم اختلالات خواب است.

۴ – صورت تان را با آب خنک بشویید.

۵ –  از ماسک‌های طبیعی شبانه استفاده کنید.

۶ – سیگار نکشید.

۷ – مصرف نمک را کاهش دهید.

۸ – سبزی‌ و میوه تازه به خصوص سبزی‌های حاوی مواد آنتی‌اکسیدان مثل اسفناج بخورید.

۹ – ویتامین C و آهن را به میزان کافی مصرف کنید.

۱۰ – ورزش را هیچگاه فراموش نکنید.