تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس یکی از درمان های آرایشی محسوب می شود که با استفاده از آن عضلاتی که باعث ایجاد چین و چروک هستند را شل می کنند در نتیجه چروک های صورت از بین می رود. در بوتاکس از سم رقیق شده بوتولیسم استفاده می کنند که عضلات را فلج می کند. به دنبال آن پوستی که روی ماهیچه می باشد شل می شود و چروک از بین می رود. به کمک بوتاکس می توان خط اخم، خط لبخند و چروک های دیگر را از بین برد.

تزریق بوتاکس چگونه انجام می شود؟

برای تزریق بوتاکس نیاز به بیهوشی نمی باشد و در مطب دکتر انجام می شود. گاهی اوقات پزشک به درخواست بیمار بیهوشی موضعی انجام می دهد. قبل از انجام بوتاکس باید پوست را کاملا تمییز کرد تا عفونتی ایجاد نشود و بعد از آن پزشک ماده بوتاکس را به عضلاتی که مد نظر دارد تزریق می کند. این ماده توکسین باعث می شود که یک سد مانع از ارسال پیام از عصب به عضله شود و عضلات توان انقباض خود را از دست می دهند. با شل شدن عضلات فشار روی پوست از بین می رود و چروک ها از بین می روند. جلسات بوتاکس معمولا کم تر از یک ساعت زمان می برند.

دکترپوست - دکترپوست و مو - دکتر زیبایی - بهترین دکتر پوست - بهترین دکتر پوست در ایران

دکترپوست – دکترپوست و مو – دکتر زیبایی – بهترین دکتر پوست – بهترین دکتر پوست در ایران

چه کسانی برای تزریق بوتاکس مناسب هستند؟

زنان و مردان بزرگسالی که از سلامت جسمی برخوردار هستند می توانند برای تزریق بوتاکس اقدام کنند. بوتاکس برای خانم های باردار و شیرده مناسب نمی باشد. بیش تر کسانی که به بوتاکس تمایل دارند کسانی هستند که در اثر افزایش سن چروک هایی روی صورتشان پدیدار شده است. می توان بوتاکس را جایگزین عمل زیبایی کشیدن پوست دانست. چین و چروک هایی که می توان به کمک بوتاکس از بین برد عبارتند از :

  • چروک های پیشانی ؛
  • خط خنده که از بینی تا گوشه های دهان کشیده شده است ؛
  • خط اخمی که بین ابرو ها وجود دارد.

بوتاکس برای از بین بردن چروک هایی که علت آن ها عضلات صورت است موثر است اما نمی تواند چروک هایی که به دلیل افتادگی پوست هستند یا در اثر نور خورشید به وجود آمده اند را از بین ببرد. بوتاکس استفاده درمانی نیز دارد مانند درمان چشمک زدن بی اختیار.