رفع لکه های سفید پوست بعد از سولاریوم

اگر فکر می کنید که دچار بثورات دستگاه سولارشده اید، بهتر است مدتی برنزه کردن با دستگاه سولار را کنار بگذارید و ببینید که آیا بثورات پاک می شوند یا خیر. خوشبختانه ، این حالت فقط یک اتفاق گذرا بوده و پس از مدت کوتاهی می توانید به روال گذشته ی خود بازگردید.

اما با ادامه جلسات دستگاه سولار با بثورات موجود، احتمالاً اوضاع بدتر خواهد شد. ادامه ی قرار گرفتن در معرض اشعه، اندازه بثورات را افزایش می دهد و ممکن است باعث شود در نواحی دیگری مانند صورت و گردن ظاهر گردد.

اگر جلسات را متوقف کردید و بثورات بعد از چند هفته پاک نشدند یا بدتر شدند ، بهتر است که به یک متخصص پوست مراجعه کنید. پزشک نیز احتمالا شما را از رفتن به سالن سولار منع می کند.

tanning-bed

درمان خارش بعد از سولاریوم

همانطور که در بالا ذکر شد، اولین قدم برای خلاص شدن از خارش ناشی از دستگاه سولار، توقف جلسات سولار برای مدتی است. هم چنین باید هرگونه آفتاب گرفتن در فضای باز را متوقف کنید. بیش از حد معمول پوست خود را بپوشانید و کمی به پوست استراحت دهید.

به خاطر داشته باشید که خاراندن بثورات می تواند باعث بدتر شدن آن ها و ایجاد تاول و خونریزی شود. سعی کنید از تحریک پوست آسیب دیده خودداری کنید.

روزانه از مرطوب کننده بدون الکل به ویژه در ناحیه بثورات استفاده کنید.
زیر دوش آب ولرم ناحیه بثورات را به آرامی تمیز کنید. آب را زیاد گرم نکنید، زیرا می تواند بثورات را وخیم تر کند.
با پیگیری و مراقبت، بثورات باید طی یک یا دو روز از بین بروند.
اگر بثورات بیش از ۵ روز باقی ماندند یا بدتر شدند، میتوانید برای درمان به کلینیک زیبایی دکتر طامه  مراجعه کنید.

پیشگیری از زخم شدن پوست بعد از سولار

بهترین راه برای پیشگیری از ایجاد بثورات دستگاه سولار، انجام چند اقدام محافظتی قبل از رفتن به سالن سولار است.

پس از هر مشتری، تخت های سولار باید کاملاً تمیز و سالم باشند. و باید از خود بپرسید “آیا مطمئن هستم که می خواهم بدن برهنه ام را بر روی آن قرار دهم؟”

یک بسته دستمال مرطوب همراه خود به سالن سولار ببرید و قبل از ورود به آن داخل دستگاه را پاک کنید.
در جلسات ابتدایی از هیچ لوسیون برنزه کننده ای در دستگاه استفاده نکنید و بگذارید قبل از اضافه کردن فاکتورهای دیگر بدن شما به اشعه ماوراء بنفش عادت کند.
بهتر است که جلسات سولار خود را کوتاه بگذرانید.
قبل از ورود به دستگاه، از ضد آفتاب با SPF بیشتر از ۳۰ استفاده کنید.