لکه های سفید پس از سولاریوم چیست؟

قبل از بررسی دلایل احتمالی ، بهتر است بفهمیم این لکه های سفید زشت در واقع چه چیزی می باشند. در حالی که دلایل مختلفی برای بروز چنین لکه هایی وجود دارد ، اما اغلب به نظر می رسد که این لکه ها نتیجه ی یک عفونت پوستی شایع ناشی از برنزه شدن است. این عفونت معمولاً تولید ملانین در قسمت های آسیب دیده پوست را متوقف می کند.

در نتیجه، ناحیه آسیب دیده به رنگ سفید باقی می ماند و سایر نواحی بدن برنزه می شوند. به عبارت دیگر ، این عفونت باعث ایجاد تغییراتی در رنگ و بافت پوست شده که وقتی فرد برنزه می شود، آشکار می گردد.

white-spots-from-tanning

علت لکه های سفید ناشی از سولاریوم

در اینجا دلایل اصلی عفونت هایی که باعث ایجاد لکه های سفید روی پوست بعد از برنزه شدن می شوند را می گوییم:

تینئا ورسیکالر

تینئا ورسیکالریک بیماری پوستی است که در آن یک قارچ طبیعی (پتروسپوریوم اوال) به طور غیرقابل کنترل در پوست رشد می کند و در تولید رنگدانه های پوستی (ملانین) دخالت می کند. این مشکل معمولاً در مکان های عفونی اتفاق می افتد و منجر به لکه های روشن تر یا تیره تر از رنگ طبیعی پوست می شود. این قسمت ها هنگامی که سایر نواحی پوست برنزه می شوند ، نمایان می شوند.

تینئا ورسیکالر

این بیماری پوستی معمولاً در نوجوانان و بزرگسالانی که در آب و هوای گرم و مرطوب زندگی می کنند و تعریق بیشتری دارند، شایع تر است . این حالت می تواند در اثر چربی زیاد پوست، سیستم ایمنی ضعیف ، تغییرات هورمونی و غیره ایجاد شود.

سوالات شما درباره سولاریوم و برنزه کردن:

دستگاه سولار

اگر از دستگاه های سولار برای رسیدن به رنگ برنزه پوست استفاده می کنید که پوست را در معرض اشعه ماوراء بنفش مصنوعی قرار می دهند ، احتمال ایجاد لکه های سفید بر روی پوست وجود دارد. اکثرا زمانی که جریان خون به تمام قسمت های بدن نرسد و بنابراین برخی از لکه های پوستی برنزه نشوند، این حالت اتفاق می افتد.

علاوه بر این ، احتمال انتقال عفونت قارچی از دستگاه های سولار وجود دارد زیرا رطوبت و گرما، آن ها را به مکانی برای میکروب ها تبدیل می کند. پس از خاموش شدن چراغ های اشعه ماوراء بنفش ، قارچ وارد عمل می شود و می تواند باعث عفونت شود که باعث ایجاد لکه های سفید روی پوست می شود.

برنزه شدن باعث می شود جای زخم های موجود از قبل یا بیماری های رنگدانه ای پوستی مانند ویتیلیگو ، لیکن اسکلروز و غیره برجسته تر شود. این امر همچنین منجر به ایجاد لکه های سفید روی پوست می شود