لیپوساکشن همراه با لیزر

لیپوساکشن یک روش درمانی تهاجمی است که برای برداشتن حجم های کمی از چربی کاربرد دارد. با این که این روش می تواند مقادیر ناخواسته چربی را به خوبی حذف کند، اما برای سلولیت اصلا پیشنهاد نمی شود چرا که افتادگی پوست در ناحیه مورد نظر را بیشتر خواهد کرد.

البته اضافه کردن لیزر به پروسه لیپوساکشن ممکن است به از بین بردن سلولیت کمک کند. هنوز برای این که بخواهیم بگوییم لیپوساکشن همراه با لیزر یک روش کارآمد به حساب می آید کمی زود است.

 

لیپوساکشن اولتراسونیک

یک تکنیک با نام لیپوساکشن اولتراسونیک به شکلی غیر تهاجمی چربی ها را هدف قرار داده و نابود می کند. هنوز سندی وجود ندارد که این تکنیک به تنهایی قادر به از بین بردن سلولیت باشد. اما وقتی که با یک روش درمانی سلولیت دیگر ترکیب شود می تواند ظاهر سلولیت پوست را کاهش دهد. در مورد تاثیرگذاری این روش نمی توان در حال حاضر حرف زیادی زد. به تحقیقات بیشتری نیاز است.

 

سابسیژن

در این پروسه درمانی که به آن سیلفینا نیز می گویند، پزشک متخصص پوست یک سوزان را به زیر پوست هدایت می کند تا لایه های سخت زیرین را شکافته و ما بتوانیم سلولیت را مشاهده کنیم.

نتایج تحقیقات: روش سلفینا در کاهش میزان فرورفتگی پوست در اثر سلولیت تاثیر خوبی دارد. در یک تحقیق با ۲۳۲ مریض، ۹۹ درصد آن ها از نتایج به دست آمده اظهار رضایت کردند. نتایج نهایی این روش می تواند ۲ سال یا بیشتر دوام داشته باشند.

 

انتشار بافت دقیق با کمک وکیوم

این روش نیز در ابتدا لایه های سخت زیر پوست را پشت سر می گذارد تا بتوانیم سولیت ناحیه مورد نظر را ببینیم. در حین این پروسه، متخصص پوست شما از یک دستگاه استفاده می کند که حاوی تیغه هایی برای بریدن لایه های ضخیم پوست است. وقتی که این لایه ها شکافته شدند، بافت مورد نظر به سمت بالا حرکت می کند و ناحیه فرو رفته را پر کرده و از بین خواهد برد.

نتیجه نهایی: این روش نیز ممکن است یک درمان موثر برای سلولیت باشد. یک تحقیق کوچک نشان داد که بسیاری از مراجعه کنندگان که این روش درمانی را پیگیری کرده بودند تا حدود ۳ سال تجمع چربی کمتری در پوست خود داشتند. هنوز زود است بخواهیم ادعای قطعی داشته باشیم اما حتی ممکن است نتایج این روش مدت زمان بیشتری نیز پایدار بمانند.

 

درمان لونیترمی سلولیت

اگر این روش درمانی را انتخاب کنید، سلولیت پوست شما معمولا به کمک جلبک و یا خاک رس و گاهی اوقات ترکیبی از هر دو پوشیده می شود. سپس چندین الکترود به ناحیه مربوطه متصل می شوند. قبل از این که متخصص مربوطه اتاق را ترک کند، ناحیه مورد نظر با پلاستیک پوشیده می شود. در حین جلسه درمانی، حس جریان الکتریکی ضعیفی را خواهید داشت. برخی افراد می گویند که این جریان الکتریکی دردناک یا ناخوشایند است.

گفته می شود این درمان می تواند اندازه سلولیت ناحیه مورد نظر را کاهش دهد.

هنوز هیچ تحقیق مستقل خاصی برای این روش درمانی منتشر نشده است و نمی توان با قاطعیت صحبتی کرد. برخی افراد می گویند پس از این کار هنوز هم سلولیت قابل مشاهده است. در صورت مشاهده نتیجه نیز تنها بین ۱۲ الی ۱۸ ساعت پایدار خواهند بود.