روش های درمان خانگی کهیر

در بیشتر موارد، تمام چیزی که برای بهبودی نیاز دارید همین درمان خانگی است. در اینجا چند راه وجود دارند که می توانید به کمک آن ها، تسکین دهید:

Can-Mold-Cause-Hives-750x430

۱- استفاده از کمپرس سرد

قرار دادن چیز سردی روی پوستتان میتواند به بهبود هرگونه تحریک کمک کند. برای انجام این کار، مقداری یخ را درون حوله ای قرار دهید و آن را برای ده دقیقه روی پوست بگذارید. به مقدار نیاز این کار را در روز تکرار کنید.

 

۲- دوش گرفتن با مواد ضد خارش

چند محصول وجود دارند که می توانید آن ها را به دوش خود اضاف کنید تا خارش را تسکین دهند. این ها شامل صابون بلغور جو دوسر (oatmeal) یا یک یا دو مشت جوش شیرین هستند.

 

۳- عدم استفاده از محصولات تحریک کننده پوست

بعضی از صابون های خاص ممکن است پوست شما را خشک کنند و زمانی که دچار کهیر هستید باعث افزایش خارش آن ها شوند. از صابون هایی استفاده کنید که برای پوست های حساس طراحی شده اند. همچنین باید از استفاده از لوسیون ها و مرطوب کننده هایی که شما را تحریک می کنند خودداری کنید.

 

۴- خنک نگه داشتن بدن

گرما می تواند خارش را تشدید کند. لباس های سبک بپوشید و دمای خانه تان را خنک و راحت نگه دارید. از نشستن زیر نور مستقیم خورشید خودداری کنید.

 

دوره درمان کهیر چقدر است؟

کهیر معمولاً طی چند روز درمان می یابد اما ممکن است در برخی موارد سال ها درمان آن طول کشیده و عود کند. کهیر حاد پس از ۶ الی ۸ هفته درمان شده و درمان کهیر مزمن بیشتر طول می کشد. بنابراین مسأله ای به نام درمان سریع کهیر وجود ندارد و باید حداقل دوره مذکور را طی کند.

 

خطرات کهیر

هرچند کهیر می تواند برای برخی افراد خطرناک باشد، این بیماری معمولاً خود محدود کننده است و خطر زیادی ندارد. در موارد معدودی، کهیرها باعث باقی ماندن جای زخم یا سوزش پوست می شوند. هرچند، ممکن است نیاز به درمان های فوری برای این بیماری باشد.

حساسیت های شدید در هنگام بروز کهیر ممکن است در گلو، روی زبان و ریه ها پدیدار شوند و راه های تنفسی شما را ببندند و تنفس شما را با مشکل مواجه کنند. خس خس و تنفس سخت از جمله علائم مشکلات تنفسی هستند. ورم کردن صورت و لب و پدیدار شدن نقاط قرمز بر روی زبان نیز از دیگر خطرات کهیر است. اگر از شدت کهیر خود مطمئن نیستید، حتماً با یک متخصص پوست مشورت کنید.