نحوه بخور صورت در خانه

در ابتدا موهای خود را شانه کنید و ببندید تا در زمان بخور‌دادن مزاحمت ایجاد نکند.
گردن و صورت خود را با پاک‌کننده لایه بردار تمیز کنید.
برای بخور‌دادن، چهار تا شش فنجان آب داغ را در یک کاسه یا ظرفی بزرگ بریزید.
در این مرحله می‌توانید از روغن‌های طبیعی و گیاهی مثل اسطوخودوس و اکالیپتوس استفاده کنید. این گیاهان مزایای رایحه درمانی دارند و برای افرادی که جوش می‌زنند، گزینه بسیار خوبی است. به‌علاوه، روغن بابونه می‌تواند به برطرف‌کردن تورم و التهاب پوست کمک کند.
در این مرحله باید حوله را دور سرتان بپیچید و سرتان را به فاصله ۱۵ سانتی متر از ظرف آب نگه دارید. صورت خود را ۵ تا ۱۰ دقیقه بخور دهید.

برای بخور صورت از چه گیاهی استفاده کنیم؟

اضافه‌کردن گیاهان خشک و روغن به ظرف بخور مزایای بیشتری برای پوست دارد. استفاده از گیاهان خاص برای پوست‌های مختلف بسیار پرفایده است. بعضی از این روغن‌های طبیعی و گیاهان به شما احساس آرامش و نیروی تازه می‌دهد. استفاده از انواع مختلف این گیاهان به نتیجه‌ مورد نظرتان، بستگی دارد.

بابونه. منابع مورد اعتماد نشان می‌دهند که بابونه می‌تواند به از بین‌بردن تورم و التهاب پوست کمک کند. این گیاه برای تمام انواع پوست به‌ویژه پوست‌های حساس عالی عمل می‌کند.

رزماری. این گیاه معطر به افرادی که پوست چرب دارند، کمک می‌کند.

روغن اسطوخودوس. این گیاه برای پوست‌های خشک و برطرف‌کردن اگزما بسیار مناسب است و هم‌چنین مزایای آرامش‌بخش رایحه‌درمانی هم دارد.

روغن شمعدانی. این روغن را از گل شمعدانی می‌گیرند که به‌طور طبیعی پوست را محکم و سفت می‌کند.

روغن اکالیپتوس. اگر پوست شما آکنه فراوان دارد، این روغن گزینه بسیار خوبی است.

روغن پرتقال. در کنار خاصیت‌های رایحه‌درمانی بی‌نظیری که برای پوست دارد، برای منافذ بسته پوست و هم‌چنین چهره‌های بی‌حال بسیار مفید است.

بخور صورت چند بار در هفته باید انجام شود؟

سوختن بر اثر بخار آب نسبت به آب جوش آسیب بیشتری به پوست می‌زند. به همین دلیل باید هنگام بخور‌دادن خیلی مراقب باشید.

برای کاهش خطر سوختن، صورت خود را خیلی به بخار نزدیک نکنید. تا جایی که احساس راحتی می‌کنید از بخار آب فاصله بگیرید. اگر با حوله می‌خواهید بخور دهید، آب نباید داغ باشد و از آب گرم استفاده کنید.

برای گرفتن نتیجه دلخواه، صورت‌تان را یک روز در هفته بخور دهید. هر بار به‌مدت ۱۰ دقیقه این کار را انجام دهید که از سوزش پوست‌تان جلوگیری کنید.

عوارض بخور صورت

بخار آب می‌تواند باعث سوختگی جدی شود پس حتما باید فاصله‌تان را از بخار حفظ کنید. اگر برای بخوردادن از حوله مرطوب استفاده می‌کنید، به یاد داشته‌باشید که حوله فقط باید گرم باشد و از حوله داغ استفاده نکنید.

اگر روی صورت‌تان آکنه روزاسه دارید نباید از بخور صورت استفاده کنید. گرما رگ‌های خونی را باز می‌کند که باعث قرمزی پوست می‌شود.

اگرچه که بخور صورت می‌تواند به آبرسانی پوست کمک کند، افرادی که پوست بسیار خشک و اگزمای پوستی دارند باید بسیار احتیاط کنند. این افراد باید هر جلسه از بخور را به چند دقیقه کاهش دهند تا از سوزش پوست جلوگیری کنند.