ویژگی های پوست خشک چیست؟

به‌طور کلی پنج نوع پوست وجود دارد. اولین نوع، پوست نرمال بوده که نگهداری از آن بسیار آسان است. پوست چرب و براق که پوشش‌دادن آن واقعا مشکل بوده، نوع دیگری از پوست است. نوع سوم که موضوع بحث امروز هم هست، پوست خشک است. نوع چهارم نوعی پوست ترکیبی است و آخرین نوع پوست که بسیار مهم بوده، پوست حساس است. نوع پوست افراد می‌تواند در گذر زمان تغییر کند.

پوست خشک و کم‌آب توان تولید سبوم (اسیدهای چرب آزاد) کافی را ندارد که منجر به کاهش مقدار لیپید یا مواد چرب می‌شود. این مواد مسئول حفظ رطوبت پوست هستند.

 

پوست خشک چیست؟

 

دسته‌‌بندی‌های رایجی برای پوست خشک وجود دارد. این دسته‌بندی شامل موارد زیر می‌شود:

پوست خشک بی‌جان با منافذ و لکه‌های کوچک
پوست‌های زبر و ناصاف
پوست‌ خشک با خارش ملایم یا شدید
پوست خشک همراه با سوزش و با لکه‌های قرمز
کم‌آبی باعث پیر‌شدن پوست شده و چین و چروک‌های خیلی عمیق و واضحی را ایجاد می‌کند. به‌طور کلی در این شرایط، پوست متورم شده و گویا هیچ رسیدگی به آن نمی‌شود. این نوع پوست به سه دسته خشک، خیلی خشک و بیش‌از‌حد خشک تقسیم می‌شود. به‌راحتی می‌توان تفاوت این سه دسته را از یکدیگر تشخیص داد.

 

فواید بخور گرم برای پوست صورت

بخور صورت نه تنها منافذ پوست را باز می‌کند بلکه گردش خون را هم بهبود می‌بخشد. اگر شما در هفته دو تا سه بار بخور صورت را انجام دهید، پوست‌تان نرم می‌شود و دیگر جوش نمی‌زند. بخور صورت پوست را تمیز می‌کند و مزایای زیادی دارد. در ادامه مزایای دیگر آن را می‌خوانید.

 

روشن شدن پوست

اگر بخور گرم انجام دهید، بیشتر عرق می‌کنید و گردش خون‌تان افزایش می‌یابد. افزایش جریان خون باعث درخشش پوست صورت و جذب اکسیژن می‌شود.

 

بستن منافذ باز پوست

با انجام‌دادن بخور، می‌توانید پوست خود را در خانه پاکسازی کنید. بخور کمک می‌کند تا پوست‌تان تمیز شود، منافذ آن باز شود و جوش‌های سرسیاه از بین برود.

 

رفع جوش و آکنه

زمانی‌که منافذ پوست باز می‌شود، سلول‌های مرده پوست، باکتری و کثیفی‌های دیگر از بین می‌رود. زمانی‌که کثیفی روی صورت انباشته می‌شود باعث ایجاد آکنه می‌شود.

کلاژن سازی

بخور صورت نه تنها باعث بهبود وضعیت پوست می‌شود بلکه به‌طور طبیعی آبرسانی پوست را انجام می‌دهد و آن را مرطوب می‌کند. بخور صورت، جریان خون را افزایش می‌دهد (افزایش کلاژن) و پوستی شاداب و نرم برایتان به ارمغان می‌آورد (به شما کمک می‌‌کند که حتی در دوران پیری هم زیبا به‌نظر برسید).