چگونه از آسیب ناشی از نرم‌کننده جلوگیری کنیم؟

اکثر نرم‌کننده‌هایی که در داروخانه عرضه می‌شوند در بدترین حالت موها را به طور کامل رطوبت‌رسانی نمی‌کنند. برای محافظت و تغذیه موها باید یک نرم‌کننده ملایم انتخاب کرد که مواد تشکیل دهنده آن طبیعی باشد مانند روغن‌های طبعی مثل روغن آرگان یا فندق. از نرم‌کننده‌هایی که حاوی سدیم لوریل سولفات یا سدیم لوریل اتر سولفات هستند استفاده نکنید. این مواد شیمیایی به بسیاری از نرم‌کننده‌های بازار افزوده می‌شوند تا کف‌کنندگی آن را افزایش دهند اما ثابت شده است که برای پوست مضر هستند.

پس از انتخاب نرم‌کننده مناسب با بهترین ترکیبات، نکته بعدی این است که با موی مرطوب به درستی رفتار کنید تا از آسیب به آن جلوگیری شود. در ابتدا به آرامی شامپو را روی پوست سر و ساقه مو ماساژ دهید. به خوبی همه جای سر را ماساژ دهید اما بسیار به آرامی این کار را انجام دهید تا از آسیب به مو جلوگیری شود. سپس یک نرم‌کننده با اثر نرم‌کنندگی عمیق را از ریشه تا انتهای ساقه مو بزنید.

 

مصرف بهترین مقدار نرم کننده مو

اگر موی شما خشن یا ضخیم است از نرم‌کننده بیشتری استفاده کنید، اما اگر مو نرم یا فر اما نازک است، از نرم‌کننده کمتری استفاده کنید. اگر نمی‌دانید چه مدت باید نرم‌کننده روی سر بماند، بهترین کار این است که زیاده‌روی نکنید. با میزان کم نرم‌کننده شروع کنید و اگر می‌بینید که پس از خشک شدن مو هنوز خشن است، بار بعد از نرم‌کننده بیشتری استفاده کنید. نرم‌کننده مناسب برای نوع موی شما می‌تواند باعث رشد موهای سالم شود و با تغذیه مو و ایجاد محیط ایده آل برای رشد مو، آن را نرم کند.

 

ریزش مو هنگام شانه زدن

پس از حمام، با یک حوله به آرامی مو را خشک کنید. وقتی مو مرطوب است آن را برس نزنید. اگر نمی‌توانید در مقابل وسوسه شانه کردن موهای مرطوب مقاومت کنید، با یک شانه دندانه درشت موها را به آرامی شانه کنید. همچنین زیاد از سشوار و اتوی مو استفاده نکنید.

بهترین راه برای داشتن موهای قوی مقاوم به ریزش و شکنندگی این است که از درون بدن شروع کنید.یک مکمل رشد مو با ویتامین‌ها و مواد معدنی مصرف کنید که فولیکول‌ها را تغذیه کند و مو را پرپشت، ضخیم و سالم‌تر کند.

آیا نرم‌کننده به مو آسیب می‌رساند؟ خیر، در صورتی که از یک نرم‌کننده با مواد مناسب استفاده کنید و از مو به خوبی مراقبت کنید.

 

مراقبت از موهای سر در منزل

برای جلوگیری از ریزش مو، می‌توانید موارد زیر را امتحان کنید:

تغییر سبک زندگی برای کاهش استرس
داشتن رژیم غذای مغذی که شامل پروتئین، چربی و ویتامین‌ها و مواد معدنی خاص باشد.

موارد زیر هم می‌توانند ریزش مو را متوقف کنند:

استفاده از شامپو و نرم‌کننده ملایم برای جلوگیری از ریزش مو.
خودداری از بستن محکم مو.
محدود کردن روش‌هایی مانند سشوار و اتو کشیدن که می‌توانند به مو آسیب بزنند.