باورهای غلط درباره ریزش مو

باورهای زیادی در مورد سلامتی وجود دارد که همه ما باور کرده‌ایم. برخی از این باورها در مورد ریزش مو هستند که فکر می‌کنیم کارهایی که انجام می‌دهیم باعث ریزش مو می‌شوند. درست است که فعالیت های بر بدن ما تأثیر می‌گذارند، در زیر به چند باور غلط درباره ریزش مو می پردازیم:

شوره سر: این تکه‌های ریز پوست سر باعث خارش می‌شوند اما ریزش مو خیر. وقتی پوست سر را می‌خارانیم، موهایی که مرده‌اند به پایین می‌ریزند.
استفاده از شامپوهای مختلف: گفته می‌شود که استفاده بیش از حد از شامپوهای مختلف می‌تواند باعث ریزش مو در هنگام حمام کردن شود. ریزش مو در حمام عادی است و گاهی اوقات رخ می‌دهد اما به دلیل استفاده از شامپوهای مختلف نیست.
گرمای مستقیم خورشید: گرمای بیش از حد می‌تواند باعث وز شدن مو شود و از رشد آن جلوگیری کند اما ربطی به ریزش مو ندارد
پوشیدن دائم کلاه: اگر کلاه دائم پوشیده شود، پوست سر اکسیژن کافی دریافت نمی‌کند، و ویتامین دی که برای رشد مو ضروری است به مو نمی‌رسد.

hair-conditioning

تأمین ویتامین های مورد نیاز مو

یکی از بهترین و سریع ترین روش ها برای تأمین ویتامین های مورد نیاز مو، روش مزوتراپی مو است. در لینک زیر با این روش بیشتر آشنا شوید:

هرچند که گفته می‌شود موارد بالا به ریزش مو منجر می‌شوند، ثابت شده است که همه آنها شایعه هستند و نقش مهمی در ریزش موی افراد ندارند. نرم‌کننده‌ها هم در لیست عوامل ریزش مو قرار دارند. بسیاری از افراد فکر می‌کنند که استفاده بیش از حد از شامپو و نرم‌کننده به دلیل مواد شیمیایی که در آنها وجود دارد، می‌تواند باعث طاسی شود، ، اما این واقعیت ندارد چون نرم‌کننده‌ها به سلامت پوست سر کمک می‌کنند و آن را تغذیه و مرطوب می‌کنند.

یک شایعه دیگر که معمولاً می‌شنویم این است که ریزش مو تنها در مردان شایع است چون به راحتی دچار طاسی می‌شوند. این هم یک باور غلط دیگر است: ریزش مو بین مردان و زنان هر دو شایع است. ریزش مو در زنان به شکل نازک شدن تارهای مو و ریختن بیش از حد موها دیده می‌شود.

آیا نرم‌کننده به مو آسیب می رساند؟

این حقیقت ندارد که نرم‌کننده‌های عادی داروخانه‌ای باعث ریزش مو می‌شوند. در حقیقت، به نظر می‌رسد که شامپو و نرم‌کننده باعث ریزش بیشتر مو می‌شوند اما شستن و نرم کردن منظم مو می‌تواند به سلامت بیشتر موها کمک کند. شستن و لایه برداری ملایم پوست سر می‌تواند بهترین محیط برای رشد موهای سالم را فراهم آورد.

پس از آن، استفاده از یک نرم‌کننده مو ملایم می‌تواند رطوبت لازم برای محافظت از موها و سلامت آنها را فراهم کند. بنابراین، اگر سؤال شما این است که آیا استفاده روزانه از نرم‌کننده به ریزش منجر می‌شود، پاسخ به احتمال زیاد منفی است.