وازلین برای رشد موها

یکی از مهمترین دلایل استفاده از وازلین، افزایش رشد موها است. مقدار کمی وازلین را روی پوست سر قرار دهید تا رشد موها را تقویت کند. پوست سر را به خوبی ماساژ دهید تا ریشه موها تقویت شود. این کار به درمان ریزش مو هم کمک می‌کند. وازلین را روی نوک انگشتان بگذارید و به دقت ریشه موها را ماساژ دهید. وازلین را روی ساقه موها نکشید.

اگر وازلین به نظرتان گزینه مناسبی نیست می‌توانید با روش‌های دیگر رشد موها را تحریک کنید:

 

تغییر رژیم غذایی: پروتئین، ویتامین و مواد معدنی به عنوان راههایی برای داشتن موهای سالم و قوی معرفی شده‌اند. مصرف مقادیر کافی ماهی، غلات کامل و مغزها علاوه بر مکمل‌های روی، آهن، اسیدهای چرب امگا ۳ و ویتامین A، C و E به سلامت موها کمک می‌کند.
ماسک مو: استفاده از یک ماسک موی نرم‌کننده می‌تواند از شکستگی موها جلوگیری کند و به رشد موها کمک کند. هفته‌ای یکبار از این ماسک استفاده کنید یا دستورالعمل روی بسته بندی ماسک را دنبال کنید تا به نتایج مطلوب برسید.
مصرف مکمل ها: اگر نمی‌توانید رژیم غذایی خود را تغییر دهید، مکمل‌های ویتامین می‌توانند کمک‌کننده باشند. هر محصولی که حاوی بیوتین و کراتین باشد می‌تواند مفید باشد.
روغن‌های گیاهی: روغن نعنا، اسطوخودوس و رزماری می‌توانند منبع خوبی برای افزایش رشد موها باشند. این روغن‌ها را می‌توانید مستقیم روی پوست سر قرار داده و ماساژ دهید یا اینکه چند قطره را در شامپو یا نرم کننده بریزید.
مراجعه به متخصص پوست و مو: برای رشد موها داروها و روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند بهترین کارایی را برای شما داشته باشند.

مزایای وازلین برای رشد مو

بعد-از-کاشت-مو

موهای خشک در معرض شکنندگی بیشتری هستند که باعث می‌شود دیرتر و سختتر بلند شوند. حفظ رطوبت موها با وازلین از موخوره جلوگیری می‌کند و رشد موها را افزایش می‌دهد.

استفاده از مقدار کمی وازلین در انتهای ساقه مو باعث تأمین رطوبت مو می‌شود. همچنین، استفاده از وازلین برای ماساژ پوست سر به رشد مو کمک می‌کند.