آیا لاغری موضعی امکان پذیر است؟

رویای بسیاری از افرادی که از اضافه وزن و چاقی رنج می برند این است که به لاغری موضعی دست پیدا کنند. دو تا از رایج ترین روش های لاغری و کاهش وزن ورزش و رژیم غذایی می باشد. اما این دو چربی های کل بدن را کاهش می دهند و نمی توانند به صورت موضعی تنها چربی های یک قسمت از بدن را کم کنند. البته برخی ورزش ها عضلات یک قسمت را بیش تر تقویت می کنند مانند دراز و نشست که عضلات شکم را تقویت می کند. نکته دیگری که وجود دارد این است که راه های لاغری مانند ورزش و رژیم غذایی اثر کم تری روی چربی های موضعی می گذارند. چربی های موضعی در چند نقطه خاص بیش تر تجمع پیدا می کنند مانند شکم، پهلو، ران، باسن، بازو و غبغب. برای از بین بردن چربی ها در این نقطه ها باید به لاغری موضعی روی بیاورید.

لاغری موضعی به روش کویتیشن:

دکترپوست - دکترپوست و مو - دکتر زیبایی - بهترین دکتر پوست - بهترین دکتر پوست در ایران

دکترپوست – دکترپوست و مو – دکتر زیبایی – بهترین دکتر پوست – بهترین دکتر پوست در ایران

کویتیشن به لیپوساکشن معروف است که بدون نیاز به جراحی با استفاده از امواج فراصوت چربی ها را از بین می برد. این امواج به آب میان بافتی برخورد می کنند و حباب هایی را تشکیل می دهند. این حباب ها بافت چربی اطراف خود را از بین می برند بدون این که به سایر بافت ها آسیبی وارد شود. چربی های از بین رفته از راه سیستم ادراری و لنفاوی دفع می شوند. یک تا دو روز بعد از لاغری موضعی با کویتیشن به دلیل افزایش دفعات ادرار باید مصرف آب و مایعات را بالا ببریم.

لاغری موضعی با آر- اف ( RF ):

یکی دیگر از روش های مورد استفاده برای لاغری موضعی RF می باشد. در RF به وسیله امواج رادیویی به بافت چربی و سلول های چربی گاما حمله می کنند. در این روش با استفاده از گرمایی که به وجود می آورد بافت چربی را از بین می برد بدون آسیب به بافت های دیگر و پوست. یکی از مزیت های این روش علاوه بر اینکه به جراحی نیاز ندارد این است که کلاژن سازی را تحریک می کند. این موضوع باعث می شود پوستی که در اثر از بین بردن چربی ها شل شده است سفت شود. کاربرد های دیگر روش های RF و کویتیشن رفع افتادگی پوست، درمان سلولیت و از بین بردن ترک های پوست است.