افراد منع از تزریق مزوژل

با وجود سلامت بالای این روش برخی افراد کاندیدای مناسب درمان با مزوژل نیستند. بنابراین لازم است پیش از هر اقدامی با پزشک پوست و مو راجع به پرونده پزشکی و وضعیت جسمانی خود مشورت کنید.

  • افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مانند بیماری دیابت، سرطان، لوپوس و…
  • خانم‌هایی که در دوران بارداری و یا شیردهی هستند.
  • کسانی که داروهای خاصی مصرف می‌کنند.
  • افرادی که پوست شل و افتاده‌ای دارند (در این موارد برای رسیدن به نتایج دلخواه لازم است درمان‌های دیگری نظیر تزریق ژل و یا لیفت صورت انجام دهند).

نتایج و ماندگاری تزریق مزوژل

نتیجه‌ی حاصل از تزریق مزوژل معمولاً فورا دیده می‌شود؛ اما نتیجه‌ی کامل پس از ۴۸ ساعت دیده خواهد شد. نتیجه‌ی تزریق مزوژل عموماً بین ۶ تا ۹ ماه باقی می‌ماند و سپس تدریجی از بین می‌رود. برای اینکه این نتایج مزوژل برای مدت زمان طولانی‌تری باقی بمانند و پوست، جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسد، درمان با مزوژل باید تکرار شود. یک برنامه‌ی درمان با مزوژل شامل سه جلسه با فواصل ۲ تا ۴ هفته می‌شود.

عوارض جانبی تزریق مزوژل

عوارض بعد از تزریق مزوژل عبارتند از:

  1. کبودی: خفیف است و معمولاً پس از ۲ یا ۳ روز از بین می‌رود. در موارد بسیار نادر کبودی دراز مدت در محل تزریق مزوژل نیز دیده می‌شود.
  2. تورم در محل تزریق مزوژل: این عارضه نیز خفیف است و پس از ۳-۲ روز از بین می‌رود.
  3. واکنش‌های آلرژیک مانند قرمزی پوست: گاهی پوست در اثر ماساژ شدید، در محل تزریق دچار قرمزی و حساسیت می‌شود. این واکنش‌های آلرژیک اگر شدید نباشند طی ۳-۲ روز برطرف می‌شوند.
  4. بی‌ حسی در محل تزریق مزوژل: فیلرهایی مانند مزوژل معمولاً حاوی ماده بی‌حس‌کننده موضعی هستند که همین موضوع موجب احساس بی‌حسی در محل تزریق می‌شود. این احساس معمولاً بعد از گذشت ۳-۲ ساعت از بین می‌رود.
  5. عفونت