مراقبت بعد از پی آر پی مو

هنگامی که پس از آسیب، PRP تزریق می شود، پزشک می تواند به فرد توصیه کند تا ناحیه مورد نظر را استراحت دهد. با این حال، این توصیه ها بیش از اینکه در مورد تزریقات PRP باشند به آسیب مربوط می شوند. اغلب افراد می توانند پس از تزریقات PRP به فعالیت های روزانه خود ادامه دهند.

از آنجایی که تزریقات PRP با هدف تسریع رشد و بهبودی انجام می شوند، فرد ممکن است تغییری سریع را پس از دریافت تزریقات احساس نکند. با این حال، پس از چند هفته یا چند ماه، فرد می تواند بهبود سریع تر یا رویش بیشتر موها را نسبت به میزانی که در صورت عدم انجام تزریقات انتظار داشته، در آن ناحیه مشاهده کند.

prp-for-hair-loss
عوارض PRP موی سر

از آنجایی که درمان PRP شامل تزریق خون فرد به پوست سر او می شود، فرد در معرض ابتلا به بیماری های واگیر دار قرار ندارد. با این حال، هر گونه درمانی که شامل تزریق می شود همواره خطر ابتلا به عوارض جانبی از جمله موارد زیر را به همراه دارد:

آسیب به عروق خونی یا اعصاب
عفونت
کلسیفیکاسیون در محل تزریق
بافت اسکار (جای زخم)
همچنین، احتمال دارد که فرد به ماده بی حس کننده استفاده شده در درمان واکنشی نامطلوب دهد. در صورتی که قصد انجام درمان PRP مو برای ریزش آن را دارید، حساسیت خود را نسبت به مواد بی حس کننده به طور کامل برای پزشک خود توضیح دهید.

خطرات PRP برای مو

باید از اطلاع دادن تمامی دارو های مصرفی خود از جمله مکمل ها و داروهای گیاهی به پزشک اطمینان یافت. هنگامی که فرد برای مشاوره اولیه مراجعه می کند، در صورت داشتن موارد زیر پزشکان بسیاری او را از انجام PRP مو برای درمان ریزش مو منع می کنند:

مصرف داروهای رقیق کننده خون
مصرف شدید سیگار
داشتن سابقه مصرف الکل یا سوء مصرف دارو

همچنین، در صورت ابتلا به موارد زیر احتمال دارد از انجام این درمان برای بیمار اجتناب شود:

عفونت های مزمن یا حاد
سرطان
بیماری کبدی مزمن
بیماری پوستی مزمن
ناپایداری همودینامیک
هیپوفیبرینوژنمی
اختلالات متابولیک
سندرم های اختلالات پلاکتی
اختلالات سیستمی
سپسیس
پایین بودن شمار پلاکت ها
بیماری تیروئیدی